Sfaturi pentru a fi mai productiv ca și Freelancer.
În ciuda libertății și a flexibilității de care dispui când ești freelancer, este nevoie de o mulțime de auto-motivație pentru a rămâne productiv și eficient. Sunt dimineți când te trezești ți-ai dori să le petreci hipnotizat de Netflix în loc să vorbești și să discuți cu clienți despre diferitele sarcini și obiective comune. Dacă nu lucrezi, nu ești plătit... și atunci realizezi că munca de freelancer este mai solicitantă decât cea de angajat la o companie, unde ai un program de cele mai multe ori fix. De aceea, cea mai mare provocare este să rămâi productiv în fiecare zi. Acest lucru se poate îndeplini prin implementarea sfaturilor de mai jos.
1. Lucrează după orar.
Probabil ai ales să fii propriul tău șef pentru a scăpa de povara termenelor impuse sau de a lucra după ritmul și cheful unui șef dintr-o companie. Totuși, dacă îți dorești să rămâi productiv este necesar să îți stabilești un program zilnic care să te mențină organizat și motivat. De exemplu, poți dedica o oră în fiecare dimineață pentru a-ți planifica ziua, a răspunde la scrisori sau a actualiza canalele media. După aceste sarcini, te poți apuca de lucru până la prânz. Bineînțeles, este recomandat să faci scurte pauze de 5-10 minute la fiecare 44-50 minute lucrate. După prânz obligatoriu trebuie să îți programezi încă o sesiune de 3-4 ore până la ora 16-17.
2. Trezește-te devreme
Dacă te trezești devreme ai numai de câștigat și faptul că lucrezi de acasă din start câștigi cel puțin o oră în plus pe zi, depinde la ce distanță ar fi fost locul de muncă. Profită de acest avantaj și poate reușești să introduci și o oră de sport sau exerciții fizice.
3. Renunță la pijamale
Din moment ce nu părăsești spațiul de acasă, care ar fi rolul să te îmbraci precum la birou? Nu ar fi mult mai ușor să rămâi în hainele confortabile de acasă sau în pijamale? Nu chiar. Într-un articol din Forbes, Dr. Karen Pine cunoscut profesor de psihologie de la Universitatea din Herdfordshire explică:
”Când ne îmbrăcăm cu un anumit articol vestimentar, purtătorul este obișnuit să adopte caracteristicile asociate acestui tip de haină. O haină profesională poate face diferența când vine vorba de atitudine și mindset”.
4. Proiectați-vă un loc de muncă funcțional
Sunt sigur că canapeaua din camera de zi este foarte confortabilă, dar oare aceasta ar fi locul ideal pentru a lucra de acasă? Pentru a rămâne productivi spațiul ideal (biroul de acasă) trebuie să fie dotat cu următoarele caracteristici:
- expunere la lumină naturală
- o temperatură de maxim 24 grade Celsius
- nuanțe și culori neutre sau fine
- plante și flori
- fără zgomot de fundal
- curățenie
- Echipamente de calitate. Este foarte important să dispuneți de echipamente performante. Un computer lent sau un scaun inconfortabil o să vă scadă atât productivitatea cât și cheful de muncă. Merită să investiți într-un scaun de birou cu adevărat de calitate și cu adevărat ergonomic. Mai multe despre cum să îți alegi un scaun de birou puteți citi aici https://scaune.ro/blog/cum-sa-alegi-un-scaun-de-birou/ . Tot la fel de important este dacă folosim corect scaunul de birou.
5. Elimina distragerile.
Pe lângă mediul de lucru mai sus amintit, trebuie eliminate și distragerile din casă care vă pot împiedica productivitatea. De exemplu, în timpul orelor de lucru intense puteți seta telefonul pe modul ”avion” sau puteți seta notificările pe mut. Dacă acest lucru este greu de realizat, puteți folosi aplicațiile următoare: Autocontrol, Antisocial si RescueTime.
Nu uitați, o pereche de căști pot face minuni, atunci când în casă nu ești singur.
6. Pauzele
S-a descoperit că mai multe pauze rezultă în productivitate și creativitate mai mare. Pauzele pot preveni stresul și vă poate proteja coloana vertebrală, este esențial să faci pauze, chiar și dacă ți-ai cumpărat un scaun de birou Ergohuman https://scaune.ro/ergohuman-pdh.html sau Enjoy https://scaune.ro/enjoy-pdh.html.
Dacă nu aplici o anumită tehnică de time management, îți recomandăm The Pomodoro Tehnique. Această tehnică se folosește de un cronometru pentru a împărți munca în intervale, separate de scurte pauze.
7. Recompensează-te
Alege să urmărești un serial TV pe decursul mai multor zile. În loc să urmărești un sezon întreg într-o singură zi, încearcă să te recompensezi cu câte un serial după fiecare sarcină îndeplinită. Nu urmări șase seriale din Game of Thrones unul după altul, ci învață să le obții ca și premii în urma finalizării sarcinilor.
8. Comunicarea personală vs. Comunicarea profesională.
Separă aceste lucruri, chiar dacă la început va fi mai greu să te obișnuiești sau să îți obișnuiești prietenii că nu vei răspunde fulger, în termen lung o să reușești să menții un nivel mare de productivitate.
9. SFI – Sarcinile foarte importante.
Toți avem diferite sarcini, dar 2-3 dintre ele sunt foarte foarte importante. Chiar și vineri după masa, chiar dacă ești obosit încearcă să-ți faci un mic plan de acțiune pentru luni dimineața.
10. Lucrează variat.
Să zicem că esti progamator, sunt sigur că nu vei reuși să programezi 10 ore pe zi fără oprire. Și dacă ai reuși să știi că nu este sănătos. O dată la câteva ore încearcă să alternezi, mai citește un email, informează-te de noutățile din domeniul tău de expertiză, răspunde scrisorilor...
11. Socializează
Chiar dacă lucrezi de acasă și câștigi satisfăcător este important să îți dezvolți abilitățile de socializare. Este important săptămânal să:
- Bei o cafea în oraș, chiar dacă acasă dispui de cel mai performant aparat
- Faci sport
- Mergi la cumpărături
- Întâlnești cu prietenii
- Mergi la cursuri
Mulțumim pentru atenție!