În fiecare an, la începutul decembriei, Pantone își lansează culoarea oficială a anului următor. O tradiție de cel puțin 20 de ani care are un rol decisiv în tot ceea ce înseamnă design interior, design grafic dar și fashion. Pentru 2021 au selectat DOUĂ culori: Ultimate Gray și Illuminating, ceea ce au făcut doar o singură dată, în istoria Color of the year.
2016 era ultimul an în care Pantone a ales două culori pentru culoarea anului, acestea au fost Rose Quartz & Serenity, un ton mai cald al rozului și un albastru mai rece, reflectând conexiunea și bunăstarea, precum și un sentiment liniștitor de ordine și pace.
Motivul din spatele alegerii a două culori pentru 2021 este relativ simplu: așa cum Laurie Pressman, vicepreședintele al Instituției Pantone Color menționează, anul acesta a fost despre colectivitate, o temă care urmează să ne influențeze în continuare în tot ceea ce privește comportamentul și atitudinea noastră pentru viitor. Astfel, combinația unui gri obișnuit cu un galben optimistic, pot reprezenta evenimentele actuale din întreaga lume. Ultimate Gray, un gri de culoarea pietrelor care evidențiază rezistența față de provocări și stabilitatea iar Illuminating, un galben strălucitor și vesel ca razele soarelui, o combinație de culori ce se poate interpreta ca o metaforă: după zilele grele, întunecate, pline de provocări vor ajunge zile senine, cu soare și bucurie.
Directorul executive al Instituției Pantone Color, Leatrice Eiseman are următoare afirmație despre combinația celor două culori, Ultimate Gray și Illuminating: „Selectarea a două culori independente evidențiază modul în care diferite elemente se reunesc pentru a exprima un mesaj de putere și speranță, care este atât durabil, cât și înălțător, transmitând ideea că nu este vorbă despre o singură culoare sau o persoană, ci despre mai mult decât atât. Unirea Ultimate Gray, un gri de durată cu Illuminating, un galben vibrant exprimă un mesaj de pozitivitate susținut de curaj."
Compania susține că aceste două culori nu trebuie utilizate în proporții egale, accentul poate fi pus pe oricare dintre ele, fie vorbă de îmbrăcăminte, mobilier de casă, design de produs ori ambalare. Pentru a obține mesajul menționat mai sus, este important ca culorile să fie prezentate împreună.
Culorile au un efect important asupra noastră, de care uneori nici nu prea ne dăm seama, ele afectează inconștient starea noastră de spirit. Având o influență nu numai asupra indiviziilor dar și asupra brandurilor și tot ceea ce ele comunică. Pressman, susține că dacă societatea continuă să recunoască culoarea ca o formă critică de comunicare și o modalitate de a simboliza gândurile și ideile, mulți designeri și mărci vor adopta acest limbaj al culorilor, pentru a se angaja și a se conecta mai mult cu comunitatea lor.
Combinația de culori al anului 2021 se referă în cele din urmă la comunicarea unității. Pantone a realizat mai multe studii despre modul în care oamenii reacționează la culori. Pornind de aici, ei suțin că există o reacție universală la ambele culori, chiar și numele lor Ultimate Grey și Illuminating transmit ceva cu care oamenii se pot identifica.
Descrierea oficială pentru alegere acestei combinații: „două culori independente care se reunesc pentru a crea o combinație de culori aspiraționali, îmbinând sentimente mai profunde de atenție cu promisiunea optimistă a unei zile pline de soare” este unul care ne poate oferi o pace interioară, că lucrurile se vor îmbunătăți în timp și vom trece peste această provocare împreună, ca societate.
sursă: pantone.com
Dacă v-am trezit interesul legat de importanța culorilor în viață vă recomandăm un articol precedent despre psihologia culorilor la birou!
Pentru mai multe detalii ne găsiți în showroom-urile din București și Cluj-Napoca ori ne puteți contacta pe marketing@scaune.ro.
Vă așteptăm!